wtorek, 14 czerwca 2016

DIY, czyli robimy kartki w formie kredek!

podziękowanie dla nauczycieli
Jeśli znasz mojego bloga od dłuższego czasu to wiesz dobrze, jak bardzo lubię robić kartki w nietypowych formach. Wymyślanie, wycinanie i samo klejenie sprawia mi mnóstwo frajdy i doskonale mnie relaksuje (chyba, że mi nie wychodzi to, co sobie wymyśliłam...).
DIY czyli zrób to sam

Zrobiłam właśnie kartki w formie kolorowych kredek, które mogą posłużyć jako podziękowanie dla nauczycieli na zakończenie roku. Temat na czasie, prawda? Postaram się pokazać krok po kroku robienie tych kartek w nietypowym kształcie.

DIY, czyli kartki w formie kredek!

kartka dla nauczyciela
Kartki są niewymagające wielu materiałów, wszystkie spokojnie znajdziecie w pobliskim sklepie papierniczym. Sama skorzystałam z papierów do scrapbookingu, nożyka i maty do cięcia, której możecie nie posiadać, ale da się to łatwo zastąpić kolorowymi kartkami z bloku technicznego i nożyczkami. 

Potrzebne materiały

  • papier wizytówkowy (z jednej sztuki zrobisz dwie kartki);
  • kolorowy papier;
  • klej;
  • nożyk / nożyczki;
  • ołówek i gumka do mazania;
  • mata do cięcia (opcjonalnie);
  • digi stempel z napisem (mojego autorstwa do pobrania za darmo);

Wykonanie kartki - kredki


  1. Na początku narysuj sobie i wytnij szablon. U mnie kartka po złożeniu ma wymiary 6 cm x 21 cm. 
  2. Szablon kartki - kredki odrysuj na papierze wizytówkowym pamiętając o odpowiednim zagięciu kartki!
    kartka dla nauczyciela
  3. Wytnij swoją bazę kartki.
    kartka dla nauczyciela
  4. Kolejny etap to "zrobienie" koloru kredki. W tym celu wytnij 4 paski kolorowego papieru o wymiarach 1,3 cm x 16,3 cm, oraz "czubek".
    kartka dla nauczyciela
  5. Pozostaje nakleić na bazę kolorowe paski i "rysik" kredki. 
  6. Można by było tak już zostawić tę nietypową kredkę, ale ja zrobiłam jeszcze opaski z napisem. W tym celu przygotowałam paski białego papieru (resztki z wycinania bazy kartki) o wymiarach 3 cm x 14 cm. Skleiłam opaski.
  7. Wydrukowałam i wycięłam zrobione własnoręcznie napisy. (Możecie się częstować ).
    stempel dla nauczycieli

    podziękowanie dla nauczycieli
  8. Na sam koniec przykleiłam napisy na opaski z papieru i założyłam na kartki w formie kredek.
Oczywiście taka forma kartki pasuje nie tylko dla nauczycieli, ale również dla np. pisarzy, urzędników, ale bardzo fajnie pasuje jako zaproszenie na urodziny jakiegoś dziecka kochającego rysować. Wszystko zależy od podejścia, bo wystarczy wydrukować inny napis i będzie ok.

Jedną z kredek - granatową zgłaszam na wyzwanie Scrap Shop.
Może skorzystacie z tego pomysłu na zrobienie kartki w formie kredki? Jeśli macie czas i chęć to dajcie znać w komentarzu jak Wam się podoba ten pomysł. 

Pozdrawiam.
Ula
Ps. Jeśli szukacie innych nietypowych kartek dla nauczycieli to odsyłam Was do starszych wpisów:
Dziękuję za odwiedziny. U.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)