poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Muffiny z truskawkami!

muffiny truskawkowe
Zrobiłam ostatnio pyszne muffiny, które idealnie sprawdziły się do mojej ulubionej kawy Inki, a dla dzieci jako przekąska po przedszkolu. Bazowałam na przepisie z Just My Delicious, ale zmieniłam to i owo. 

Muffiny z truskawkami i kruszonką


Składniki na ok 12 muffinek:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • jogurt naturalny ok 150 g
  • 2 jajka
  • pół szklanki oleju
  • spora garść truskawek (moje - z ziemi włoskiej do Polski)

Wykonanie:


W jednej misce połącz suche składniki, a w drugie mokre.
Potem dodaj mokre do suchych, wymieszaj łyżką, dodaj pokrojone na kawałki truskawki.
Gotową masę przelej do foremek na muffiny tak do 2/3 wysokości.

Składniki na kruszonkę:

  • 70 g mąki pszennej
  • 50 g cukru
  • 50 g miękkiego masła

Wykonanie:

Wszystkie składniki rozgnieć ze sobą, tak aby powstały grudki. Rozrzuć je na powierzchni muffinek.

A na koniec:

Wstaw blachę z muffinami do piekarnika i piecz w 180 C przez ok 20 minut (ja z termoobiegiem) - do suchego patyczka.

Życzę smacznego!


Przy okazji przypominam o poprzednich ciastach z truskawkami:


Jeszcze raz smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)