środa, 13 kwietnia 2016

Maxime Chattam i jego "Inny Świat"!

maxime chattam
Maxime Chattam to odkrycie mojego Męża, dzięki któremu mogłam "odwiedzić" Inny Świat. Jeśli nie znasz tego autora, to postaram przekonać Cię, że to interesujące odkrycie.


Maxime Chattam


francuski autor thrillerów

Po pierwsze. Autor - przystojniak. Chętnie wybrałabym się na spotkanie autorskie ;)

Po drugie. Francuski pisarz, który w trakcie studiów poznał tajniki psychiatrii kryminalnej, kulisy pracy policji oraz medycyny sądowej. W czasie pisania nowych powieści uczestniczy w sekcjach zwłok i spotkaniach specjalistów różnych dziedzin. 

Po trzecie: Zdolniacha! Wyjątkowo podnosi ciśnienie opisami zbrodni, buduje akcję mistrzowsko, bohaterów kreśli wyrazistych, a do tego pisze jedną powieść rocznie! 


Seria "Inny Świat" Chattama


maxime chattam


Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić serię książek dla młodzieży. Tak, dokładnie. Myślę, że dzięki tym sześciu pozycjom poznacie doskonale styl autora i będziecie przygotowani na bardziej dorosłe pozycje. Czytaj: krwawe i dosłowne! 

Kilka dni temu skończyłam ostatnią z wydanych książek z serii, czyli Neverland. Całość wygląda tak:
  1. Przymierze trojga
  2. Królowa Malroncja
  3. Jądro Ziemi
  4. Entropia
  5. Oz
  6. Neverland

 O czym jest seria "Inny Świat"?


Przez cały świat współczesny przeszła wielka burza, która zmieniła go totalnie. Wszyscy dorośli wyparowali, albo zamienili się w niebezpieczne mutanty. Dwójka nastoletnich przyjaciół Matt i Tobias, aby przetrwać uczy się samemu sobie radzić w tym nowym, innym świecie. Po pewnym czasie chłopcy dołączają do wspólnoty założonej przez innych nieletnich, którzy przetrwali burzę, na wyspie Carmichaela. Tam wraz z nową przyjaciółką Amber zawiązują Przymierze Trojga – pakt, który ma na celu chronić wspólnotę Piotrusiów (jak nazwały się same dzieci) nie tylko przed wrogiem zewnętrznym, ale również zdrajcą, który przeniknął w ich szeregi.

Przez wszystkie sześć części mamy okazję śledzić losy głównych bohaterów, ich przyjaciół i wrogów, poznawać świat po apokalipsie, wyszukiwać nawiązań do klasyki literatury lub kultury masowej.  Nie zrażajcie się wstępem, gdzie napisałam, że jest to seria dla młodzieży. Może należę do grona "starszej młodzieży", ale bawiłam się przednio. Owszem, momentami jest lekko naiwnie i niewinnie, ale mi to nie przeszkadzało. 


Za co polubiłam "Inny świat"?


Lubię, gdy książki, które czytam mają złożoną historię. Lubię zastanawiać się co dalej? Zżywam się z bohaterami, wciągam w opowieść, akcję, analizuję  i porównuję. 

Mam straszną frajdę, gdy powstaje cały cykl z tymi samymi bohaterami, a tutaj Maxime Chattam napisał już sześć części i powstaje kolejna. Przebieram nóżkami z niecierpliwością, bo Neverland skończył się tak, że umieram wręcz z ciekawości!!!

Biurko Autora - widać, że pracuje nad kolejną częścią Innego Świata:
inny świat 7
Zdjęcie pochodzi z oficjalnego profilu Autora

Podoba mi się wizja świata po apokalipsie. Wszystko się wtedy zmienia, trzeba przyjąć świat przedstawiony i go zaakceptować. Autor dość dokładnie opisuje i tłumaczy wszelkie anomalie. Momentami przerażająco prawdopodobne...

Bohaterowie są sympatyczni, charakterni, poznajemy od początku, kibicujemy i "trzymamy kciuki", żeby im się udało. W pewnym momencie mimowolnie zastanawiamy się jakie my byśmy mieli przeobrażenie... :)

Maxim Chattam ma bardzo plastyczny styl pisania. Nie wiem jak to dokładnie określić, ale konstrukcja zdań, obrazowość, dokładność sprawiają, że dobrze się to czyta. Łatwo sobie wszystko wyobrazić i poczuć tzw. klimat. 

Seria książek "Inny Świat" dla młodzieży?

cykl książek dla młodzieży i dorosłych
Myślę, że cykl jest odpowiedni dla młodzieży, ale dorośli również spędzą wiele fascynujących chwil. Sugeruję tylko zacząć od początku, czyli Przymierza Trojga. Będziecie mogli poznać zamysł autora jeśli chodzi o jego wizję świata po apokalipsie i samych bohaterów. Jeśli "wpadniecie po uszy" jak ja, to zabierzecie się za Królową Malroncję bez zwłoki. 
Przymierze trojga, Królowa Malroncja
Kolejne pozycje to kontynuacja i rozwinięcie wizji Autora. Jak mnie zadziwia jego wyobraźnia...
Jądro ziemi, Entropia
Jak skończycie czytać Neverland to zrozumiecie moje zniecierpliwienie z oczekiwania na kolejny tom...
Inny Świat
Na koniec daję dużego plusa wydawnictwu za wydanie tak ciekawej i spójnej wizualnie serii. Dzięki Autorowi i Sonia Draga spędziłam wiele przyjemnych, choć momentami przerażających wieczorów. I dni. Jednak było warto.  Polecam "Inny Świat", który wymyślił Maxime Chattam.

Ciekawa jestem, czy lubicie książki, w których przedstawiane są wizje świata po apokalipsie? Możecie coś polecić? Dajcie znać w komentarzu.

Pozdrawiam.
Ula
EDIT 4.01.2019
Genesis to zamknięcie całej historii, siódmy tom serii INNY ŚWIAT. Wszystko się wyjaśnia, problemy i zagadnienia są rozwiązane, ale nie ma totalnego happy endu. 
O ile pierwsze tomy sugerowały głębszy problem, tak tutaj wiemy, że całość dotyczy ekologii, kierunku w jakim nasz świat zmierza. Teoretycznie książki są dla młodzieży, ale myślę, że to dorosły doceni i zrozumie przesłanie.
Książka, tak jak i poprzednie cześci czyta się z zapartym tchem. Dużo jest akcji, nie ma dłużyzn, bohaterowie działają konsekwentnie, nadal chętnie śledziłam ich losy.
Z całego serca polecam książkę, a właściwie siedem tomów, bo tylko wtedy czytanie tego ma sens.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)