środa, 24 lutego 2016

Pomysł na kreatywną zabawę z przedszkolakiem

kurs na wianek z papierowych jajek
Są takie dni, że brakuje mi pomysłów jak wypełnić czas wolny dzieciom. W sobotę, niedzielę, albo jak ostatnio w czasie choroby. Moje dzieci najchętniej oglądałyby cały dzień bajki (nie no serio?!?!), potem jakieś zabawy autkami (grrr), ciastoliną i "gadanie" maskotkami... Zostają jeszcze książeczki, które mamy przeczytane miliard razy, więc to też odpada. Wymyśliłam więc coś innego, w duchu zbliżających się świąt wielkanocnych.


Wianek wielkanocny


Wszystko sprowadza się do tego, żeby zachęcić dzieci do kolorowania. Potem to już jakoś idzie.

Potrzebne materiały:

  • kartka bloku technicznego,
  • ołówek,
  • nożyczki,
  • klej,
  • kredki, albo farbki,
  • kawałek tektury na obręcz - wykorzystałam pudełko po pizzy,
  • kawałek wstążki do zawieszenia wianka.

Przygotowanie:

Na początek należy narysować jajka, które dziecko będzie kolorowało. Poszłam na tzw. łatwiznę i wydrukowałam ściągnięty z sieci szablon. Zajrzyjcie na moją tablicę na Pintereście, gdzie są także inne wzory.
Kolejny etap to kolorowanie. Tutaj dziecko może zaszaleć z kolorami, albo możecie je ograniczyć do wybranej przez Was tonacji. U mnie miało być wiosennie i słonecznie...
Wycinamy jajka. 

Najlepiej jak osoba dorosła wytnie obręcz z tektury. Ja się specjalnie nie przykładałam, żeby było równo, bo i tak to ma być zaklejone wyciętymi jajkami.

Na wyciętą obręcz mocujemy wstążkę - u mnie taśmą dwustronnie klejącą. 

Na koniec należy przykleić pokolorowane i wycięte jajka. Gotowe.
kurs na wianek z papieru

Kilka uwag:

  1. Musicie wziąć pod uwagę wiek i umiejętności dziecka, ale przede wszystkim czas. Mój Jasiu kolorował zestaw jajek na raty, bo zbyt wiele go rozpraszało.
  2. Uważajcie na nożyczki. U nas cały wysiłek Jasia poszedł na marne, bo Piotruś pociął mu cały arkusz...
  3. Zanim wytniecie obręcz, warto ułożyć sobie wycięte jajka, żeby dopasować wielkość.
To już koniec. Pomysł prosty, a wykonanie nie powinno sprawić większych trudności dzieciom w wieku przedszkolnym. Taki wianek to doskonała okazja na kreatywne spędzenie czasu z dzieckiem, a do tego pożyteczna. Ostatecznie to ozdoba wielkanocna.

Jak Wam się podoba ten pomysł? Podzielicie się swoimi pomysłami na kreatywne spędzanie czasu z dziećmi? Chętnie poczytam, a nawet zobaczę. Piszcie śmiało w komentarzu.
Pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)