środa, 3 lutego 2016

Co robić w Walentynki?

co robić w walentynki

Jeśli nie masz pomysłu jak spędzić ten dzień / wieczór, to bardzo dobrze trafiłaś. Według mnie film + małe co nieco to doskonała opcja. A ponieważ wiem, że nie zawsze wyjście do kina wchodzi w grę (np. dzieci!!!), to domowy seans będzie idealnym pomysłem. Jeśli dodatkowo zadbasz o "oprawę" będzie odświętnie, choć niekoniecznie kiczowato.

Proponuję przygotować własnoręcznie pudełka na popcorn, przekąskę oraz bilet, który można np. wręczyć już rano. Pomysł zaczerpnęłam z sieci, tylko go lekko zmodyfikowałam. Na jednym z amerykańskich blogów pewna dziewczyna w ten sposób świętowała Dzień Matki. To taka ich rodzinna tradycja, a ja uznałam, że sam pomysł można wykorzystać na Walentynki. 
walentynki


Pudełko na popcorn i bilet

diy pudełko

Potrzebne materiały


  • nożyk lub nożyczki;
  • linijka;
  • taśma dwustronna lub klej;
  • coś do bigowania (np. szydełko);
  • ozdoby, czyli jakiś sznurek, naklejki, dziurkacz;
  • czerwoną kartkę;
  • szablon pudełka (do pobrania);
  • bilety, jako ozdoba na pudełko i do wręczenia (do pobrania).

Jak zrobić pudełko na popcorn?

  1. Wydrukuj podwójnie szablon pudełka, a następnie sklej. 
  2. Z kolorowego arkusza wytnij dwa serca i zamocuj jedno klejem lub taśmą na pudełku.
  3. Wytnij bilet i naklej na serce.
  4. Dodaj dodatkowe ozdoby, możesz sugerować się moim pudełkiem, ale to już od Ciebie zależy jak to będzie wyglądało.

Jak zrobić bilet do kina?

walentynki filmowe
  1. Wytnij prostokąt z czerwonego papieru, a na niego naklej kawałek białego.
  2. Pozostałe serce naklej na powstały blankiet, na to drugi bilet.
  3. Dodaj ozdoby.
  4. Możesz zamiast tego napisać tytuł filmu, wasze imiona, godzinę itd. Co sobie wymyślisz.

Jak zrobić popcorn?

Teraz wystarczy zrobić popcorn. Najłatwiej kupić takie paczuszki, które wkłada się do mikrofali, ale ponieważ takiego sprzętu nie posiadam, zrobiłam to tradycyjnie. 
Kupiłam małą paczuszkę kukurydzy (trochę się naszukałam w markecie, a okazało się, że znalazłam w osiedlowym ABC), wsypałam do garnka z olejem na dnie i poczekałam, aż się rozgrzał. Wtedy  pękająca kukurydza wydaje charakterystyczne dźwięki.

Właściwości kukurydzy

Trochę poczytałam o kukurydzy i okazuje się, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Wystarczy ło wyeliminować z procesu robienia masło i sól ( a przynajmniej mocno ograniczyć ten ostatni składnik) i mogę cieszyć się pyszną przekąską. 

Przede wszystkim ziarna kukurydzy posiadają w sobie sporo łatwostrawnych węglowodanów, ale także błonnika oraz witamin z grupy B (np. B1 pozytywnie wpływa na układ nerwowy). Zawarte są w nich również cenne pierwiastki, takie jak potas czy magnez.

Zaletą jedzenia popcornu może być to, że pomaga on w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi. Prażona kukurydza ponoć ma także właściwości zapobiegania powstawania nowotworów. Dzieje się tak dlatego, że zawarte są w niej przeciwutleniacze w postaci witaminy E, która rozprawia się z wolnymi rodnikami, czyli głównymi winowajcami odpowiedzialnymi za szybsze starzenia się organów oraz skóry. Dodatkowo w kukurydzy obecne są polifenole, czyli związki o działaniu antyoksydacyjnym. Co ciekawe, istnieją także opinie mówiące o tym, że popcorn ma właściwości podnoszące libido, gdyż zwiększa krążenie krwi - idealnie na Walentynki!!! ;)

Zestaw filmowy na walentynki

filmowe walentynki
Pozostaje wybrać film, albo serial...
Polecam!
Ps. Jeśli skorzystacie z pomysłu, albo plików do pobrania, to dajcie znać w komentarzu. Będzie mi bardzo miło, ok?
:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)