piątek, 11 grudnia 2015

Pomysł na prezent, czyli zrób to sam!

     Dziś pokażę Wam choinkę zrobioną z resztek koronek, wstążek i firany.  Jak tylko zobaczyłam coś takiego wiedziałam, że MUSZĘ zrobić swoją wersję. Wyszło delikatnie i kobieco.




     Jak zrobić taką choinkę w stylu shabby chic?

Odsyłam Was do kursu, bo nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Jedyne co zmieniłam, to jako podstawę wykorzystałam styropianową podstawę zamiast papierowej. No i brokat przykleiłam na klej Magic, a nie na glossy accent.

     Podsumowując.
     Potrzebujecie do zrobienia takiej choinki:

  • bazę choinki - styropianowa, albo zrobić własną z papieru
  • pistolet do klejenia na gorąco
  • koronki, u mnie też resztka starej firanki
  • inne dodatki do ozdoby (kryształki, perełki)
  • drewniane gwiazdki (coś do przyklejenia na czubku drzewka)
  • igła z nitką, ale ja poszłam na łatwiznę, bo mam maszynę do szycia
     Wykonanie 
  1. Najpierw swoje koronki przeszywacie w formę falbanki. To ułatwia i przyspiesza kolejny etap.
  2. Gwiazdki posmarowałam klejem, posypałam brokatem i zostawiłam do wyschnięcia.
  3. Przyklejamy nasze falbanki koronkowe. Robiłam to od dołu do góry. Na przemian różne koronki. Tylko różową falbankę wykorzystałam jako łańcuch, więc jest pod skosem.
  4. Na koniec skleiłam dwie gwiazdki razem i klejem zamocowałam na czubku.
Gotowa choinka w stylu shabby chic!





     Taka choinka to doskonała ozdoba, czyż nie? Wykonanie też nie zajmuje dużo czasu, a mam przynajmniej pewność, że drugiej takiej samej nie ma świecie! :) :) :)

     Dziś na Targach w Poznaniu zaczyna się Festiwal Sztuki i Przedmiotów Artystycznych. Wybieram się w sobotę, będzie okazja zrobić jakieś zakupy rękodzielnicze. Niebanalne i niepowtarzalne. Ktoś się jeszcze wybiera?