wtorek, 21 lipca 2015

DIY, czyli jak zrobić ramkę na zdjęcie z wakacji

ręcznie robiona ramka z wakacji
Lato w pełni. Jestem już po pobycie nad morzem, więc będzie sporo prac w tym temacie. Dziś przygotowałam ramkę na zdjęcie z wakacji, którą w całości sama zrobiłam i ozdobiłam "skarbami" częściowo własnoręcznie zebranymi.
Moja ramka jest z magnesem, bo uznałam, że to alternatywa do tych stojących.


DIY, czyli ramka ze zdjęciem z wakacji


Potrzebne materiały:

  • mata do cięcia
  • ołówek, nożyk, klej (najlepiej też na gorąco), taśma dwustronna
  • dwa arkusze papieru
  • dwie tekturki 15 cm x 20 cm
  • ozdoby
  • zdjęcie 10 cm x 15 cm

Wykonanie: 



  1. Na każdej tekturce odmierzamy z każdej strony odległość 2,5 cm. Tworzy się "siatka".
  2. Na jednej tekturce naklejamy wybrane przez nas zdjęcie, a na drugiej wycinamy "okienko"
  3. Tekturkę z okienkiem oklejamy wybranym przez nas papierem z zapasem kilku centymetrowym.
  4. Wewnątrz tekturki z okienkiem nacinamy papier w rogach tworząc kolejne okienko.
  5. Powstałe "skrzydełka" podklejamy (ja użyłam wąskiej taśmy klejącej, żeby nie czekać.
  6. W tym momencie nakładamy tekturkę z okienkiem na tekturkę ze zdjęciem.
  7. Przycinamy rogi wystającego papieru i oklejamy jak okładki np. notesu.
  8. W ten oto sposób mamy ramkę gotową do ozdabiania. 

Ważne: tył podklejamy również papierem ozdobnym, żeby było estetycznie. Ja dodałam jeszcze matę magnetyczną, żeby można było przyczepić ramkę na lodówkę.



Przy okazji powstała druga ramka, dla drugich Dziadków :)



Ozdoby to sprawa indywidualna. U mnie muszelki kupione (dwie znalezione przez Jasia!), kamyczki Piotrusia, tekturki, gaza, jakiś sznurek. Wszystko.

Mam nadzieję, że kurs jest czytelny i może komuś się przyda.
Pozdrawiam :)