czwartek, 5 marca 2015

Długi, wrześniowy weekend...

     Raczej nie oglądam telewizji przypadkowo. Raczej orientuję się co w świecie filmowym "piszczy". Raczej...
Zdarzają się jednak momenty, gdy siadam w fotelu i szukam czegoś interesującego. Tak było i tego dnia, gdy postanowiłam, że MUSZĘ coś obejrzeć. Na moje szczęście trafiłam idealnie. Na Canal+ zaczynał się Długi, wrześniowy weekend w reżyserii Jasona Reitmana, którego kojarzę z Juno.

Żródło
     Historia opowiada o kobiecie samotnie wychowującej nastoletniego syna, która zakochuje się w zbiegu z więzienia i ukrywa go w domu. Brzmi banalnie? Troszkę tak, ale od pierwszych minut czuje się, że na ekranie wydarzy się coś ważnego. Mamy do czynienia z sentymentalnym, ale dojrzałym obrazem, w którym czasu starcza na wszystko, a gesty i małe radości bohaterów angażują nas emocjonalnie. 
     
     Akcji w filmie jest naprawdę niewiele, wszystko rozgrywa się właściwie w jednym miejscu, dlatego trudno napisać coś więcej, aby nie zdradzić puenty. Warto zobaczyć ten film dla doskonałego duetu, Kate Winslet i Josh Brolin wypełniają każdą przestrzeń ekranu. Zaskakujący jest dla mnie sam wizerunek aktorki, bo Kate bardzo wiarygodnie oddaje depresję swojej bohaterki, jej zagubienie i bezradność. 

     Na ekranie dzieje się magia. Jest klimat, który wciąga widza i nie pozwala zapomnieć o tej historii, którą świetnie zobrazowano tonącymi w słońcu (za zdjęcia odpowiada stale współpracujący z reżyserem Eric Steelberg) i obudowano klimatyczną muzyką Rolfe Kenta, która raz perfekcyjnie zagęszcza atmosferę, by potem pozwolić odetchnąć podczas bardziej nostalgicznych momentów. Za to kocham kino!
 
     Gorąco wszystkim polecam ten film, a jeśli macie możliwość to jeszcze dziś jest seans na Canal+ o 19:40. WARTO!!!


     

1 komentarz:

  1. Poluję na ten film, tylko zawsze się trafia w złym momencie. Mam nadzieję, że uda mi się wreszcie obejrzeć, bo uwielbiam Kate i jej prawdziwość.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)