sobota, 16 czerwca 2012

Ciasto czekoladowe z truskawkami

Ciacho z kawką na balkonie - to jest to!
Mamy sezon na truskawki, które chyba wszyscy uwielbiają. Od jakiegoś czasu miałam ochotę upiec coś słodkiego, do kawki, no i w końcu znalazłam przepis, który mnie zachwycił. Z połączenia truskawek i czekolady wyszło ciasto. Takie pyszne, że aż jest mi Was żal, że nie możecie powąchać i spróbować! Hehe, znęcam się, przepraszam, ale jem kolejny kawałeczek i słodycz "padła" mi na mózg.


Ciasto czekoladowe z truskawkami 


Składniki:

  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 i 1/3 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 3 jajka
  • pół szklanki mleka
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 500 g truskawek
  • cukier puder do posypania ciasta


Wykonanie:

Połącz mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia.
W innej misce jajka ubij z cukrem.
Dodaj mleko, olej i miksuj.
Wsyp suche składniki do mokrych.
Miksuj aż powstanie gładkie ciasto.
Truskawki przekroj na połówki i wrzucić do ciasta, wymieszaj.
Ciasto przełóż do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy o śr. 22 cm.
Piec 60 min w 180 st. C.
Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. mmmniam! ale mi narobiłaś smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stestuję na pewno :D U mnie sezon truskawkowy też otwarty, a czekoladowego ciasta jeszcze nie robiłam :D
    W wolnej chwili zapraszam na grę w 11 pytań.

    OdpowiedzUsuń
  3. OOoo, umarłam z radości - cudowne to ciasto i jak szybko je zrobić można ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. musi być smaczne :) dopiszę sobie do moich przepisów -jeszcze truskawkowego w wersji czekoladowej nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)