poniedziałek, 12 marca 2012

Mniam...

Muszę się pochwalić, że w końcu udało mi się upiec placek, który zjedliśmy w całości!!! Przepis znalazłam na jakimś blogu, ale był raczej inspiracją, pozmieniałam, zamieszałam. Wyszedł pyszny, polecam!

PLEŚNIACZEK

Składniki:

300 g mąki pszennej
3/4 kostki margaryny Kasia
3 jajka
1/2 szkl. cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
duży słoik dżemu porzeczkowego (może być jakiś inny, np. wiśniowy)


Wykonanie:
Z mąki, margaryny, żółtek, 2 łyżek cukru i proszku do pieczenia zagniotłam ciasto. Podzieliłam na 3 części: jedną większa i dwie mniejsze. Do tej mniejszej części ciasta dodałam kakao, a potem wszystkie pozawijałam w folię spożywczą i wstawiłam do lodówki na 30 minut. Foremkę (użyłam okrągłej, jak do tortów) wyłożyłam papierem do pieczenia i na dno pokruszyłam większą część jasnego ciasta. Na to dałam dżem, a na to ciasto kakaowe. 
Białka ubiłam w tzw. międzyczasie z pozostałym cukrem na sztywną pianę i wyłożyłam na ciemne ciasto. Na wierzch pokruszyłam mniejszą część jasnego ciasta. 
Wstawiłam do piekarnika z termoobiegiem nagrzanego do temperatury 180 st. C i piekłam ok. 45 minut.

MNIAM, MNIAM!!!
***
Życzę Wszystkim udanego poniedziałku:)
Będzie coraz cieplej, aż w weekend temperatury mają sięgnąć 20 stopni!!! Uwierzycie?

3 komentarze:

  1. Placek wygląda smakowicie :) ale jak wspaniale wygląda Twoja strona? :) jest prawdziwie wiosenna :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiosna w pełni :) Bardzo ładne odświeżenie! Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło widzieć zmiany na stronie, super. Ciasto praktykowałam,jest szybkojadalne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)