czwartek, 8 września 2011

Do kawy - ciasteczko czekoladowe

Dzisiaj treściwie. Tylko przepis. Nie wiem jak Wy, ale ja lubię do kawy zjeść coś słodkiego. Nie musi być dużo, ale coś ! Wtedy to doskonała przerwa od obowiązków.

CIASTECZKA CZEKOLADOWE


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 3 żółtka
  • 15dag masła
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • wanilia
  • 3 łyżki kakao

Wykonanie:

Mąkę i kakao przesiać i posiekać razem z masłem, dodać żółtka, cukier z wanilią, oraz 3 łyżki gorącej wody.

Zarobić szybko ciasto, uformować kulę, zawinąć w folię aluminiową i włożyć do lodówki na jakieś 30-60 min.

Rozwałkować, wykroić i piec w temp. ok 190 stopni 10 minut z termoobiegiem.

Nie zrobiłam zdjęć, ale muszę powiedzieć, że moje ciacha nie wyszły śliczne. Nie bawiłam się w wykrajanie, po prostu formowałam kulki i kładłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczałam palcami. 

Przepis jest prosty, mało składników, a w domu pięknie pachnie cały dzień (po warunkiem, że się lubi zapach waniliowy). Doskonałe ciasteczka do kawki:)

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja też lubię pochrupać coś słodkiego do kawy :) Może wypróbuję Twój przepis, chociaż pieczenie nie jest moją specjalnością ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)